Kolejne zmiany w procesie weryfikacji kontaktów dla domen .UK.
Nominet, jako główny Rejestr domen .UK, wprowadził znaczące zmiany w przeprowadzaniu procesu weryfikacji kontaktów.
Do tej pory wystarczyło, że po rejestracji domeny Abonent zalogował się do panelu na nominet.org.uk, zaktualizował dane i odpisał na wiadomość jaką wysłał Rejestr.
Natomiast w chwili obecnej każdy Abonent domeny .uk zostanie poproszony o przesłanie dokumentu (dowód osobisty, prawo jazdy, dokumenty firmowe – dla obywateli spoza Wielkiej Brytanii, dowód ubezpieczenia – dla obywateli Wielkiej Brytanii). Na Administratorach domen spoczywać będzie obowiązek weryfikacji czy dane w kontakcie Abonenta zgadzają się z danymi w dostarczonych dokumentach. Po weryfikacji Administrator domeny będzie musiał przesłać do DomainMaker dokument (w formacie .pdf, .jpg lub .jpeg). Jeśli kontakt nie zostanie prawidłowo zweryfikowany w ciągu 29-ciu dni domena zostanie zawieszona. W przypadku nowych rejestracji o taki dokument prosimy od razu, w przypadku domen już zarejestrowanych prośba o dokumenty będzie wysłana po rozpoczęciu procesu weryfikacji przez Registry.
Więcej informacji na temat nowych zasad weryfikacji kontaktów można znaleźć pod adresem: http://www.nominet.org.uk/uk-domain-names/about-domain-names/domain-lookup-whois/data-validation-status